Tuesday, June 28, 2011

| Munajat Seorang Hamba |




saat hati ini berasa kekosongan,,
jiwa terasa sepi,,
sebutir titisan air mata jatuh dari kelopaknya,,
di keheningan pagi ini,,
 hati ku mula berbicara….


 

Ya Allah, aku memohon kepada-Mu  rahmat yang memberikan hidayah pada hatiku dan melengkapkan kesempurnaan diriku. Dan menampung kekuranganku dan memperbaiki apa yang tiada pada diriku dan menaikkan kedudukanku dengan persaksian dan menyucikan perbuatanku, dan memberikan kepadaku ilham dan mengembalikan kepadaku ketenangan dan melindungiku daripada kejahatan.

Ya Allah anugerahkanlah buatku keimanan dan keyakinan yang tidak kufur selepasnya, dan rahmat yang membolehkan aku mencapai kemuliaan dunia dan akhirat.

Ya Allah, ku pohon kepada-Mu kemenangan dan kedudukan para syuhada dan kehidupan orang yang bahagia dan kemenangan atas musuh.

Ya Allah, penuhkanlah hajatku, walaupun lemahnya diriku dan amalanku, namun aku tetap mengharapkan rahmat-Mu. Maka aku memohon kepada-Mu menunaikan segala perkara yang melegakan dada, sebagaimana engkau menyelamatkan, selamatkanlah aku dari api neraka, dan daripada gangguan kekufuran dan fitnah kubur.

Ya Allah, apa yang tidak mampu aku memintanya kerana tidak sampai niatku sedangkan Engkau menganugerahinya kapada hamba-hamba-Mu., maka aku memintanya. Aku mengharapkan dengan rahmat-Mu wahai tuhan sekalian alam.

Ya Allah yang memiliki pelbagai rahsia dan urusannya, aku memohon kepada-Mu keselamatan pada hari kiamat, dan syurga pada hari yang kekal bersama dengan para muqarrabin yang telah bersaksi, para mukmin yang sentiasa sujud dan menunaikan janji, sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang dan melakukan apa yang Engkau kehendaki.



Ya Allah, jadikanlah diri ini sentiasa menyampaikan hidayah dan mendapat hidayah, bukannya yang sesat dan menyesatkan, pembawa keselamatan buat para wali-Mu memerangi musuh-Mu, kami cinta dengan kecintaan-Mu orang yang mencintai-Mu dan memusuhi sesiapa yang memusuhi-Mu.

Ya Allah , inilah doa-doaku. Kabulkanlah ia, dan ini merupakan usaha dan tawakkal buatmu.

Ya Allah, kurniakan lah cahaya dalam hatiku, cahaya dalam kuburku, cahaya di hadapanku, cahaya di belakangku, cahaya di sebelah kananku, cahaya di sebelah kiri ku .

Ya Allah kurniakanlah aku cahaya yang agung dan berikanlah kepadaku cahaya , Maha Suci-Mu ya Allah yang memiliki keagungan dan ketinggian..”



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...